Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, augusti 11, 2009

Billigare att besöka en prostituerad än att parkera på Arlanda

Ja, om man räknar på de minuter som jag utnyttjade parkeringen så blir det faktiskt så. Vi skulle hämta Robin på Arlanda i Söndags efter han varit och svirat och i Malmö. Åkte dit och parkerade utanför, visste inte om hans plan var försenat så vi tänkte att vi skulle gå in. Besökte P-automaten och skickade iväg ett betal-SMS, såg inget om priserna förutom en service-avgift på 18 kr. Den avskräckade inte så mycket, men när jag fick svaret från betaltjänsten blev jag mindre glad.

Parkering för XXX XXX
Giltigt till: 09-08-09 20:50
Arlanda: Terminal 4
Pris: 98.0kr.
Serienr: PAI60DKC06

Vi hann nämligen bara in på Terminalen, då ringer Robin: –Hej, jag står vid er bil, vart är ni?

Vi parkerade alltså ca 2-3 minuter för 98 kronor. Parkerar man 2-3 minuter för 98 spänn, då är man nästan upp i två lax i timmen. Men ja, jag vet att jag fick stå dryga timmen för mina 98 spänn, om jag velat… ;) Sjukt långsökt rubrik, men det går alltid att vrida och vända på saker.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Du valde då dem dyraste parkerigen som finns på Arlanda. Jag jobbar på Arlanda och har hand om LFV:s parkering och hade du ställt dig tex inne i parkeringshuset eller på ett annat ställe nära terminalen innanför bom systemet så hade du kommit undan billigare, inte billigt med billigare!
Ett tips till nästa gång kanske :-)

Fredrik Envier sa...

Nästa gång ska jag kontakta dig, så får du bjussa på en friparkering. Jag vill stå där taxibilarna står. ;)

Jessica sa...

Haha.. det vill alla.. ;-)

Fredrik Envier sa...

Jo, men som tur är har du fortfarande fötterna på jorden och kan skilja på folk och folk...

Ändrar mig, "Jag SKA stå där taxibilarna står", sen hänvisar jag till dig... hihi! ;)