Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, augusti 13, 2009

Jaja, receptet och såsen på bild! :)


Jaja, du kanske vill se såsen istället för mig stå och njuta... ;) Och ja...du ska få mitt superhemliga recept, som inte är så jävla speciellt egentligen...men det är bara sjukt gott.

Stek upp lite smör, blanda i ordentligt med curry i det smälta smöret och sedan en matsked med mjöl, vispa tills det blir en gulbrun sörja. Häll därefter på grädde, jag brukar köra två paket (á 2,5 dl är de va?), sen slänger jag i ett paket creme fraiche också... Nyttigt som fan! Krydda med vitlök, lite vitpeppar och gurkmeja för den fina färgens skull. Blanda i två stycken äggulor och vispa om så du får en fin och gul härlig sås... Det enda som behöver tillsättas nu är salt, för att få en bra smak på såsen...smaka av och VIPS!

Jag brukar steka kycklingen i små bitar i en panna bredvid, som jag kryddar med lite curry och sedan blandar i. Det är alltså de små "klumparna" du ser, kyckling med andra ord. ;)

Inga kommentarer: