Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, augusti 31, 2009

Jämnårig avlidit i svininfluensan

gris
Skräcken om svininfluensan fortsätter. Nu misstänks en 30-åring bosatt i Tierp dött av något som kan vara svininfluensan. Det är dock inte konstaterat ännu att det är just svininfluensan som var orsaken till dödsfallet, men personen har tydliga influensasymptom.

Självklart blåser Aftonbladet och lokala medier (UNT) upp det, för att skapa så mycket rubriker som möjligt. Det som är lite läskigt i just detta dödsfallet är att det är en person som är ungefär lika gammal som mig själv och bor förhållandevis nära. På något vis blir det då lite mer verkligt, att det faktiskt kan drabba vem som helst.

4 kommentarer:

Sofie Lindberg sa...

En kompis till mig (22 år) har legat i svinis, hon är dock frisk nu tack och lov.

Fredrik Envier sa...

Jo, jag känner faktiskt också en person. Ett supergammalt ex från när jag var typ 15-16 år gammal. Vet dock inte status på henne just nu...

Carina sa...

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhh...vill inte höra!!!!

Rickard Hammarberg sa...

nöff nöff :)
Hur många dör inte i vanliga influensan varje år :)