Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, augusti 15, 2009

Fan, vart inge bra det här....

Sorry, har ingen bild till detta inlägg just nu. Hinner egentligen inte skriva det alls, men gör det ändå.

Vart inte riktigt som jag tänkt mig det här. Igår satt jag ju uppe och väntade så Josephine kom hem säkert, sover bäst då liksom. Sen var ju hon pratglad som bara den, så vid fyra ungefär så tystnade allting. Jag sov i två och en halv timme sen vaknade Sindy vid halv sex och gnydde. Jag lät bli att snooza henne (stoppa in nappen i munnen och köpa sig en halvtimme till), utan gick upp på en gång och gjorde käk till henne och mata. Sen vid sex gick jag och la mig igen för att sova ungefär 2 timmar, då ringer MIN klocka och Josephine ligger kvar i sängen. Detta betyder att hon försovit sig och att jag, hennes backup går in och väcker henne. Sindy vaknar igen och vill ha mer mat, hon råka väl höra på BVC att hon nu låg ÖVER sin viktkurva, vilket hon verkar tycka är sjukt kul och äter som bara den.

För att Josephine inte ska sinkas i sin redan ihopkörda morgon så går jag upp och vevar ihop lite nytt käk till Sindy som glatt mumsar i sig och somnar om igen. Jag somnar efter Josephine pussat mig hej då och pipit iväg till jobbet. Vaknar igen av att nån idiot ställt väckarklockan för tidigt, nämligen halv tio...ställde om larmet och slumrade till nån minut.

Nu är klockan strax efter tio och jag har precis klivit ur duschen. Det är lite småstressigt, jag ska få på mig kläder och göra något åt håret. Sen ska jag iväg och lämna Sindy till svärföräldrarna där hon ska vara över dagen medans jag åker till Stockholm för att göra klart min Sindy-gaddning. Innan stockholmsresan ska jag hämta upp Sandra, hon som ska göra tattueringen och sen vidare mot Stockholm... Pjhuuu....

Fan, känns som jag är bakfull, fast jag inte druckit en droppe... Bristen av sömn är förmodligen det som ligger bakom.

Efter allt detta när jag kommer hem i eftermiddag så ska jag fort hem, byta om och göra mig snygg (så snygg det går iaf), vidare mot konstapeln på herrträff med lite öl och grabbsnack. Förutsättningarna är...hmmm, ja, sådär! ;)

Vi hörs!

1 kommentar:

Linda sa...

Det är å andra sidan när förutsättningarna är som sämst, de mest lyckade kvällarna inträffar av någon underlig anledning :)