Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, augusti 26, 2009

Tv-försäljare


Jag ser mig som rätt mångsidig, fixar lite allt möjligt. Ikväll hjälper jag morsan att sälja sin gamla tjock-tv, en Samsung 28". Tänkte först att man skulle sätta ut den gratis mot upphämtning. Men sen såg jag att de gick för runt 5-600 kr, så vi satte priset på 400 kr för att snabbt bli av med den. Och så sant, tog bara någon timme så var den såld. Det enda kruxet var att det var två luffare som skulle komma hem till morsan på en onsdag kväll för att hämta och betala tv'n. Känns lite olustigt, så snäll son som man är åkte man över för att vara på plats och övervaka. Skulle ju aldrig förlåta mig själv om något hände. Nu visar det sig att de blir en timme sena pga någon krock i knivsta. Låter som skitsnack, men varför överdramatisera när det handlar om något så löjligt. Jaja, de kommer väl snart. Funderar på att höja priset. :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,ja du får väll ta 50% av detta nu då,,ne skoja bara,gjorde jag det??neee.ha det så gott i väntans tider..kram från moster...

Anonym sa...

Vet att det hör till en annan tråd, men orkar du berätta mer om "Kalas" som herr Vallgårda ska starta.

Om de ska öppna snart borde de väl köra tung reklam med en premiärinbjudan? Någon som mottagit en sådan?

Ska bli kul att se hur snabbt det blir fiasko. Jag sätter en lax (1000 sek för er som tror jag pratar sushi) på att det bli pannkaka inom 2 v. Då är det 17 i dörren igen och Göran är brunare än någonsin.

Fredrik Envier sa...

Ska väl börja med att säga att jag vet inte någonting i princip om vad som kommer ske i de lokalerna. Däremot lär väl Patric sannolikt göra vad han kan i marknadsföring. Säkerligen ser vi något liknande som Blue Moon Bar upprepa sig, dvs utskick, tv-reklam och en hemsida. SMS-spam och mailutskick.

Det som jag är lite roande är att han inte är i närheten av de kontakter som jag själv har på ovan nämnda kanaler, vilket gör att det kommer kosta mer än det smakar.

Jag tror att Kalas kommer att bli en kort historia, i alla fall i deras ursprungsutförande. Sen faller de väl tillbaka på den målgrupp som inte har någonstans att gå.

Tänker dock inte smutskasta eller motarbete hans projekt, utan bevaka det på avstånd och se hur det går. :)

Anonym sa...

Det köper jag alla dagar i veckan. Men starten borde ligga rätt snart och man tycker det är lite konstigt att han inte börjat hypa premiären.

Är han korkad eller tror du han har en plan?

Fredrik Envier sa...

Jag är övertygad om att han har en plan. Men att ha en plan är ingen räddning, dessvärre. Skulle behöva ha känsla för det han jobbar med för att kunna få planen att slå rätt. Men JA, han har garanterat en plan.

Anonym sa...

Tycker synd om stackars Niclas. Han står på tur för att bli skändad.

Många som inte fått ut sin lön. Tror inte Vallgårda förstår att man måste ha lite vänner i en stad för att kunna lyckas med att driva en krog.

Han tror det räcker med en krögarmage och en hennatatuering.