Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, augusti 26, 2009

Min giriga tandläkare ;)


Jag hade tydligen en tandläkartid igår, som jag missade... De ringde upp och "grattade" mig till att ha slängt 500 kr i sjön. Tack för det televerket! Snälla (och kanske giriga) som de va, styrde de upp en ny tid illa kvickt dagen efter vid lunch. Det var där jag förstod att de var giriga, hoppade lunchen och passa på och rotfylla min tand.

Igår kväll blev jag snål, som satan... Så jag ringde in och meddela att vi fick skjuta på tiden på obestämd framtid. Jag har ju inga direkta problem med tandfan, förutom att det är en grop i tanden som allt skräp fastnar i. Den giriga tandläkaren (men väldigt snäll) ringer upp på förmiddagen idag och säger att betalar gör man första andra gången när man gör klart rotfyllningen, eftersom det är en så stor process. Jaha, vad säger man då snål som man är?! Well, jag kommer väl... Ska jag vara ärlig hade jag inte ens koll på vad som skulle göras på detta besök.

Väl på plats 12.10 under deras lunchtid så fick jag bedövning så halv ansiktet slockna, ser ut som fan nu och låter som jag är pissnitad så SNÄLLA, låt bli att ring för jag överväger verkligen vilka samtal jag kommer svara på när jag är i detta skick. Sen började det borras utav helvete... Efter ett tag så säger hon förvånat, men oj, det här kanske inte behöver rotfyllas. Det ser ju bättre ut när man öppnat upp det. Slutade med en lagning istället och slutnotan landade på lustiga 2.800 kr, förvisso 500 kr i punishment för att jag missa gårdagen.

Jaja, så fort bedövningen släppt ska jag tugga i mig något riktigt jobbigt som normalt fastnar i tänderna. :)

Tjing så länge!

4 kommentarer:

Anonym sa...

OJ DÅ,,MEN DET BLIR SÅ BRA SÅ...

Tandfen! sa...

Varför inte teckna en frisktandvårds försäkring, så behöver du bara betala en viss summa varje månad, så slipper man dessa dyra allmosor :-) Bättre, mer ekonomiskt och man har igen pengarna om man bara går på en vanlig kontroll en gång per år...Så det kanske vore nåt att överlägga, trevlig kväll!

Anonym sa...

Hej detta e din moster som skriver ,vet du? Det här kortet på dig,det ser ut som du har fått en stroke,hoppas du förlåter mig för detta,man ska inte skämta om det,men detta är ju bara så,,jag har dålig humor..kram

Fredrik Envier sa...

Ja, jag har aldrig fått en stroke, men det kändes fan något skumt kan jag säga..halva ansiktet var liksom inte riktigt med! :)