Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, augusti 19, 2009

Kamerainköp

Har inte varit så inspirerad i dag att skriva om något, men det tar sig väl till kvällen. Har lite att göra, ska iväg och kolla på en ny kamera till Josephine. Den hon fick av mig har gett upp, flög i backen en sväng sist vi var ut i stockholm och den är inte riktigt sig lik efter det. Ingen vidare livslängd kan man väl sammanfatta det som för en så pass dyr kamera, men man lär så länge man lever. Nu har jag propsat på att hon ska införskaffa en stöttålig variant eftersom kameran ofta får vara med om lite tuffa tag, för att inte nämna vändorna i hennes handväska. Min rekommendation ligger nu på en Olympus Tough 6000, stöttålig och vattentät ned till 3 meters djup. Ska se om man kan få provfota lite i butiken och om man får lämna tillbaka den om den inte lever upp till förväntningarna... :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har 750 eller nåt liknande, vattentät till 7 meter sen har C en liknande till 10 meter. Kolla våra bilder från reser 2007-2008 på FB bland mina album. Blir riktigt bra under vattenytan.

Jonas fotade en del i sin pool oxå. Kan länka direkt imorgon. Extremt vattentåliga och jättekul att fota under vatten! blir riktigt bra kort.