Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, augusti 17, 2009

Uppsalas ordningsvakter i fokus

Har sett den senaste veckan att ett antal artiklar i UNT handlat om stans ordningsvakter, vilket ändå är ett ämne som jag har en del insikt i då jag sett en del under åren i krogbranschen. Inte helt otippat fullkomligt regnar det in kommentarer från både kloka och mindre kloka och betydligt mindre insatta personer. Den sistnämnda artikeln var uppe i 27 kommentarer när jag tittade sist och det verkar fortsätta.


Den mest idiotiska kommentaren av alla var någon människa som ifrågasatte om vakterna slänger ned sina barn på golvet hemma också, som de gör utanför krogen?! Vilken jämförelse?! Jämföra hemmet och en utsatt situation på krogen med alkohol- och/eller drogpåverkade ungdomar? Våld, är det verkligen nödvändigt? Ja, i en perfekt värld så skulle självklart inte våld behövas, men vem lever i en sådan?


Läs artikeln, men framför allt alla kommentarer.

Inga kommentarer: