Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, december 16, 2008

Efter en mindre svacka så sviker läsarna mig, det är helt klart tydligt


Så fort jag blir lite dålig på att blogga tappar jag mellan 100-200 läsare per dag. Kanske inte ska bekymmra mig så mycket om de läsarna utan istället glädja sig över de 400-500 läsarna som faktiskt är kvar varje dag.

Eftersom jag har en så sjukt varierande blogg när det gäller innehåll så är det ju enormt svårt att veta vilka ämnen som lockar och intresserar flest.

En sak som är till det närmaste självklar är ju att skandaler om knarkande kändisar är något som intresserar väldigt många. Men när det kommer till mig själv är det svårare. Kan säkert urskilja någon diskret topp i statisiken om jag slänger ut Josephine i bikini eller mig själv naken insnärjd i ett lakan. Eller, skippa det sistnämnda förresten.

Nu ska jag inte låta läsarna styra innehållet i bloggen, men många gånger när det är bloggtorka så sitter jag själv och funderar på om jag ska eller inte ska skriva om vissa saker. Vem fan vill veta att jag äter kebab för tredje gången den här veckan eller livet ibland suger?!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag tycker din blogg e jäkligt kul o läsa. Du skriver blandat.Sånt som ekul o läsa.Du verkar va en kul typ! Tack för mig.

Fredrik Envier sa...

Jo, men det du säger har jag precis konstaterat själv. Frågan är ju vad som roar läsarna mest, det är ju det jag fiskar efter?

Anonym sa...

Det spelar nog inte så stor roll vad du skriver om.. Det som får mig som läsare att komma tillbaka till en blogg som jag gillar är att den uppdateras regelbundet. Det bästa med din blogg är just att den är vardaglig, och att du delar med dig av dina tankar kring allt möjligt! Sen att jag inte alltid tycker likadant som dig är ju liksom inget problem :)

Fredrik Envier sa...

Jag gillar när folk inte tycker som jag. Kan nästan gå så långt och säga att jag älskar det, just för att det ger möjlighet att argumentera och diskutera ämnet. :) Umgås med JA-sägare är inte speciellt stimulerande...

Anonym sa...

Jag har faktiskt en bild på herr Andersson, insvept i lakan med mössa på huvudet.
Nu låter detta värre än vad det är, men från Alarma! kryssningen när du hade tagit en powernap och kom ut till resten av oss igen i "vardagsrummet" i sviten.. haha.

Anonym sa...

Tänkte precis skriva att jag kommer tillbaka när den där reklamgrejan om bebban har hamnat på nästa sida. Jag sitter på mobilt bredband och det var väldigt störande när den körde igång varenda gång jag kom in hit och tickade iväg en massa MB för mig. Men upptäckte nu att det är fritt fram igen.

Jag gillar också det vardagliga du skriver om. Du både skriver och stavar bra, det är också en förutsättning för att jag skall gilla det jag läser. =)

Sebastian sa...

Det är vardagen man vill åt! Än hur grå och trist den säkerligen kan vara ibland så är det ett underbart sätt att följa någon som man inte träffar.

Fasiken, hur skulle jag annars få reda på vad du sysslar med?