Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, december 12, 2008

Men klart hon ska ha Sushi också!


Men busig som jag är så köpte jag självklart en extra låda med massa små goda sushibitar till min vackra flicka. Så ICA-salladen fick träffa komposten istället... Puss!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill inte skrämmas nu men... jag hoppas att du köpte "gravid-sushi".
Havande skall ju inte käka rå fisk, men det finns substitut.
Lärde mig det av min sushi-älskande-dotter som var gravid för ett tag sedan.

Vet att vissa fiskarter (även om de är tillagade) skall man också undvika under en graviditet.

Fredrik Envier sa...

Jag har självklart koll på läget, skulle aldrig riskera något. Det är INTE mammasushi, men informationen har ändrats nämligen. Man anser sig veta mer idag än tidigare. Livsmedelsverket har ändrat riktlinjerna. Metro har bland annat en artikel som hänvisar till detta.

http://www.metro.se/se/article/2008/05/09/17/2747-65/index.xml

Anonym sa...

Skall genast framföra de nyheterna till dotra. Så kan hon också svulla i sushi om hon blir gravid fler gånger. =)

Josefin sa...

Du e världens bästa och så fick jag rosor i bilen när du hämta mig ju..så du har varit världens goaste idag!
Jag älskar dig...
tacka mamma Irene me;)