Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, december 18, 2008

Plats 7 bland Uppsalas bloggare


Såg på Bloggportalen att min blogg nu låg på åttonde plats bland Uppsalas bloggare. Självklart måste man vara anmäld på Bloggportalen för att vara med i denna ranking. Bloggportalen är rätt stor bland annat då den har samarbete med bland annat Aftonbladet.se vilket får ses som en rätt stor och seriös partner.

Vad som däremot är ännu mer intressant är att den relativt nystartade bloggaren Kaveh ligger på plats nr 10 under mig. Misstänker starkt att detta kan ha att göra med Kavehs (hur fan lägger man på ett S på karln namn?) blogg har mängder av inlägg som länkar till Aftonbladets nyheter. Själv är jag mer sparsam med dessa, men kanske får ändra strategi.

(Klicka på bilden för att se hela listan)

1 kommentar:

Kaveh sa...

hahaha jo tack, har haft en del inlägg länkad dit ;)
Men nu måste jag lugna ner mig vill inte skrämma folk helt och hållet =P