Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, december 19, 2008

Thank god it's friday


Det var nog längesen som en fredag var så efterlängtad som denna. Denna vecka har av flera anledningar kännts otroligt lång, inte minst eftersom Josephine jobbat sent flera dagar i rad, men också att en lång julledighet väntar.

Ikväll blir det nog en lugn hemmakväll, med lite god mat och pyssel hemma. Lägenheten är i behov av en nödvändig julstäd. För dem som inte noterat det så är det ju faktiskt julafton i mitten på nästa vecka, jag har tex inte köpt en enda julklapp. Kommer sannolikt att lösa detta dagen innan julafton, precis som vanligt. Vanligtvis brukar jag åka till Täby centrum och "hämta upp" mina julklappar. Säger hämta upp, för det är i princip vad jag gör. Allting är galet välplanerat, en lista med exakt allt som ska inhandlas, sen är det bara och gå runt i affärerna och hämta upp (och betala) varorna.

Lördagen är vi sannolikt barnlediga, så dår får vi se vad vi hittar på. Ett restaurangbesök kanske är på sin plats och möjligen lite "tidig" julshopping. Längesen vi var i stockholm och tittade till, så vi kanske tar oss en sväng över dit.

Bilden till detta inlägg är tagen från New York och USAs största TGI Fridays. (TGI står för just: Thank god it's).

Inga kommentarer: