Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, december 16, 2008

Kan inte konceptbil få bli produktionsbil?


Det glädjer mig att se att Volvo inte spar på krutet i krisdrabbade tider, iallafall inte när det gäller nya modeller. Läste någonstans att bromsa sig ur en kris inte är någon lysande strategi, vilket Volvo verkar fattat.

Nya Volvo S60 concept är en skönhet på alla vis. Tyvärr kommer många av de absolut skönaste detaljerna inte att följa med till produktion som ska börja år 2010. Bland annat finns en mittkonsol i kristall från Orrefors, ett glastak och ingen b-stolpe. Då den inte har någon b-stolpe har de valt att göra en sjukt kaxig bakdörrskonstruktion. För den bilintresserade så har ni säkerligen redan sett artiklar om denna, om inte följ någon av nedanstående länkar.

Auto Motorsport

Teknikens Värld

Aftonbladet

4 kommentarer:

Anonym sa...

läste ditt inlägg och ser på en gång att du är helt okunnig vad gäller vollvos nya broms system som redan finns tillgängligt i form av XC60 som har samma system som nya s60. vad gäller form språket så kan det ske mycket under resans gång från consept tilll produktions klar bil vad sen dina länkade biltidningar har skrivit om den nya bilen kan nog i vissa fall vara på hittat för att få sälja fler lösnummer den bästa källan är biltilvärkarens egen hemsida där den korekta informationen finns att läsa.
adressen är volvocars.se

Fredrik Envier sa...

Larsson, där är du ju! Tyckte att du varit borta ett bra tag. För visst är det väl du?

Vad jag vet så nämner jag inget om deras bromssystem, annat än att de inte "bromsar sig ur krisen", men där pratar vi inte bromssystemet i bilen. Bilder och liknande publiceras i de flesta tidningar, vilket tyder på att de kommer från Volvos presstjänst.

Kul att du är tillbaka i kommentarssvängarna!

Anonym sa...

yes nu e jag tillbaka i komentator svängen och den här gången kommer du hitta mitt namn på många bloggar bland komentarerna.

Fredrik Envier sa...

Ska väl lätt erkänna att jag saknat dina inlägg i bloggen. Ditt tidigare inlägg lös Larsson långa vägar, så det känns bra att ha dig tillbaka.