Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, december 08, 2008

Ett julrim till henne


För dem som känner mig väl vet att jag gillar att pyssla med julrim. Tror jag även nämnt att vid en tid som klubbkille så valde jag och min dåvarande kollega att besvara alla inlägg på hemsidan med ett julrim. Rimmet skulle då självklart besvara frågan som gästen hade, så det blev jäkligt klurigt ibland.

Nu är det kanske snarare mer en dikt, men vilket som...


Du är så söt när du sitter där besvärad av din växande kropp,
klart att det under dessa 9 månader inte alltid går att va på topp.

Det är många helger kvar att genomlida utan fest,
vet att du tycker såna kvällar oftast är pest.

Lovar att dig alla dagar stötta,
även dem då vi är trötta.

Älskar dig över allt annat,
är så glad att jag vid din sida stannat.

Snart så kommer vår söta bebis ut,
då är denna långa väntan slut.


Jag älskar dig sötnos! PUSS!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nääääääääääääääääää, gud så gulligt!

Anonym sa...

Dom där rimmen kommer man ju aldrig glömma... det smittade ju av sig på oss alla! *haha*