Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, december 18, 2008

Riksbanken avskaffar 50-öringen och SEB tar bort ALLT


Ett förslag om att avskaffa 50-öringen den 30 september 2010 är lagt till riksdagen. Nog för att cash is king, men 50-öringen är fan inte cash utan ett rent skit. För mig får de gärna ta 1-kronorna också.

Vad som jag däremot inte tycker är ok är att man tar bort pengar från banken. Senaste jag hörde var att SEB tar bort kontanthanteringen från vissa kontor. Eller som 3-butikerna som inte tar emot kontanter utan allt måste betalas med kort.
Jag är inte på något sätt bakåtsträvande eller gammalmodig, men hallå?! Ta inte bort det grundläggande medel för vår handel?! CASH IS KING vill jag fortfarande hävda.
Riksbanken får således tummen upp, 3 & SEB får tummen ned! :(

Läs mer på E24.se

2 kommentarer:

Marcus sa...

Välkommen till 2000-talet Fredrik.
Har du nånsin jobbat i butik så skulle du nog inte vara för kontanter. Men eftersom du har jobbat i krogsvängen förstår jag att du gillar kontanter bättre, lite lättare att få undan lite svarta pengar då ;)

Fredrik Envier sa...

Du ska veta vad du stiger i mina ögon när du INTE är anonym och dessutom kommenterar på ett nästan lite anklagande sätt.

Jag menar, att plocka ut svarta pengar vore ju skattebrott.

Men om vi bortser från svarta pengar och den biten så gillar jag faktiskt pengar av helt andra skäl. Jag gillar att ha kontanta medel. Vi har haft och använt kontanter i alla år. Att rånen ökat markant tycker jag inte bör lösas genom att plocka bort pengarna, det kommer bara resultera i att dessa "rånare" ger sig på andra saker. Gå till roten med problemet istället! :)