Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, december 18, 2008

Christine Schürrer "oskyldig", fanns det en medhjälpare?


Jag har följt Arbogarättegången till och från nu den andra gången i Aftonbladet. När fallet drogs i tingsrätten följde jag det betydligt närmre. Väldigt intressant att se vad den mer kompetenta Hovrätten har att säga om fallet, inte med det sagt att Tingsrätten gjort fel.

Det finns enligt mig tre tänkbara scenarion.

Scenario 1 - Skyldig som synden!
Hon är skyldig som synden, därav hennes skeva beteende i rätten.

Scenario 2 - Skyldig till anstiftan
Hon har anlitat någon som i sin tur ska ha utfört dådet. Det förklarar varför hon verkar skydda en eller flera personer genom att utelämna deras namn under förhör i tingsrätten och hovrätten.

Scenerio 3 - Oskyldig och dum
Hon är helt oskyldig och jävligt olyckligt utpekad. Många indicier pekar på att hon kunnat vara mördaren men nödvändigtvis inte är det. Hon är så pass dum och försvårar allt genom att undvika att svara på frågor som i slutändan kan få henne fälld.

2 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Scenario 3 känns helt uteslutet.
Jag sätter allt på scenario 1.

Anonym sa...

Kom igen nu... Det finns bara ett scenario. Det är helt uppenbart. Hon väljer att ljuga, med risk för att få livstid... ja tjena.