Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, december 01, 2008

Måndagar


Sådär, då var det måndag igen. Fy fan! Den här måndagen hade jag ångest för långt redan på söndagen. Hemst när man ska ha ångest i två dagar för en enda dag. Känns dock som dagen kan gå fort, har en del möten inplanerade vilket gör att tiden springer iväg.

Vart lite dålig på att blogga i helgen, vilken en vän varit noga att påpeka. När man i vissa fall skickar in tolv inlägg om dagen så blir det plötsligt livat när det endast kommer in fyra st på två dagar. Bloggen är som livet, det går i vågor. Kan väl sammanfatta det som att bastulivet tog hårt på mig, vilket gjorde att större delen av lördagen gick åt att utforska fibrerna i lakanet på extremt nära håll.

Söndagen vart lite bättre, uträttade några mer och även några mindre meningsfulla ärenden. Fyrverkerierna i all ära, men trafiken som man skulle stå ut med efter kunde vi skippat.

Barnvagnsfrågan verkar nu vara löst, det ser ut att bli en Emmaljunga City Nitro, vit citykorg(liggdel) och sen får vi se vad vi väljer för färg på och material på sittdelen.

Josephine lyckades även hitta en rosa skurmopp. Ska tilläggas att den var så jäkla kort så det måste vart en barnmodell. Jag kommer då inte att kunna använda den, trist... :)

Blev sen utlurad på balkongen på kvällen av den som jag trodde höll mig mest kär, nämligen Josephine. Lite manipulativt började hon dra och slita i julgransbelysningen och sa att hon skulle sätta upp den. Vilken karl som helst förstår ju att man då befinner sig i ett nödläge och måste rycka in. Sagt och gjort, fick stå och frysa i 10 minuter på balkongen och så var det klart. Vi har nu enligt min meningen ledningen på tjusigast balkong. Vitt/gult ljus går ju faktiskt bort, blått och ståtligt är fint på vintern. No offence neighbours! :)

Bilden är förresten tagen vid vår trevliga lunch, på Sibylla! ;)

Inga kommentarer: