Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, februari 03, 2009

Adjö COMHEM!


Då ryker COMHEM sista Februari, fick vi besked om i brevlådan igår kväll. Kul med tanke på att vi precis fixat och donat med tre stycken digitalboxar i olika rum, diverse tvillingkort m.m. In istället kommer Telia Digital-tv via vårt fibernät. Det är väl kul om allt fungerar bra, har dock några tekniska mardrömsscenarion framför mig. Nu måste vi förmodligen se till och ha ett nätverksuttag i varje jävla rum.

Till detta hör dessutom att Telia inte än så länge sänder HDTV i sitt nät, med den töntiga motiveringen att efterfrågan inte är tillräckligt stor. PYTSAN! Med tanke på hur många som köpt svindyra tv-apparater ute i landet tror jag nog att intresset är större än Telia vill erkänna.

Nån som kör Telias digital-tv idag och har något att dela med sig av? Vi får hur som helst hem tre söta boxar samt tvillingkort den här eller nästa vecka. Ska bli jäävligt intressant!

8 kommentarer:

Kaveh sa...

Jag hade tänkt och köra på det men min vän som jobbar på Telia avrådde mig! De ligger en bit efter alla andra, tyvärr!

Anonym sa...

Lider med dig in i själen men kan kanske göra en affär med dina överblivna comhemnboxar :) hojta till på msn i så fall..
m

Fredrik Envier sa...

Dem är till salu, allesammans! ;) Bara att SMS'a bud! =)

Anonym sa...

Du är slltid lika rolig, vilka boxar besitter du innan jag bombar dig med sms ;)? är på jakt efter en DCB-B270Z och en Humax CXHD 1000C har du Humax HDPVR-1000C så tar vi en lunch ;).. m

Fredrik Envier sa...

Tror att jag har en Samsung DCB-B270Z samt en Humax CXHD 1000C. Tyvärr sitter jag inte på deras senaste HD-PVR. Har även förutom detta en lite tröttare gammal hederlig Motorola.

Anonym sa...

Man kan inte få allt, men intresserad av DCB-B270Z och Humaxen motorolaen hoppar jag gärnar över...Så 1000kr rakt av ;) plus en lunch ;)

Fredrik Envier sa...

Ska fundera lite! :) Jag har Comhem till slutet av Februari, så innan dess kan jag inte säga ADJÖ till grejerna! :p

Anonym sa...

Ingen brådska, ta den tid du behöver för att sörja ;)