Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, februari 06, 2009

Bloggen ersätter dina relationer

Har du som läser en egen blogg? Märker du att din mamma inte ringer lika frekvent längre? Eller att dina kompisar inte har så mycket att säga när de ringer i telefon, för de vet redan allt som hänt dig genom din blogg? Så är det rätt ofta för mig iallafall, även när det är folk jag inte känner läskigt nog. Folk vet normalt sätt betydligt mer om mig än jag om dem.

När man börjar vänja sig vid detta fenomen så händer ibland att man även tar för givet att vissa vet saker, trots att man inte sagt dem utan bara skrivit om dem i sin blogg. Skulle de mot förmodan inte veta så tänker man istället tyst i huvudet (vilket idiot, det står ju i bloggen). Som det vore varje medmänniskan ansvar att hålla sig uppdaterad om mitt liv? Haha, vilket skit egentligen.

Så till mina nära och kära, sluta inte ring för att jag bloggar. JA, just DU morsan... Det är OK att ringa sin son lite now and then trots att du får reda på mer genom bloggen. Ni kan ju alltid spela dumma och låtsas om som om ni inte läser bloggen och fråga om saker ändå, bara för att... ;)

Ikväll ska vi iväg på middag hur som helst, hos mina svärföräldrar. Ska bli trevligt, Robin har dessutom lovat och skakat hand på att han INTE ska gå ut på hela helgen. Ett riktigt vänskapligt handslag, som ett äkta löfte ni vet? ;) Nu får vi se hur han tänker lyckas hålla det! :)

Sorry att det inte blev någon bild till det här inlägget. Min telefon fungerar för närvarande inte att blogga ifrån, allt verkar packa ihop på den jäveln. Måste backa upp telefonminnet på datorn och lämna in den. :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,varför skriver du så Fredrik??Du gör ju henne ledsen..Ludvika

Fredrik Envier sa...

Men det är inte för att vara elak, det är ju bara en liten vänlig knuff och verkligen inte bara till mammsingen....utan till alla! :)