Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, februari 26, 2009

Plock - Dragarbrunnsgallerian


Ja, då, ska man försöka sammanfatta gårdagskvällen någorlunda. Jag kom till Plock typ en halvtimme för sent, det gjorde inte så mycket eftersom bordet som mina vänner lagt ögonen på var beslagtaget av några kärringar som suttit utan att beställa i ca 30 minuter. Precis när jag kom så beställde de in kaffe och hade säkert att planera att sitta i ytterligare 40 minuter. Dock slängde vi så många arga ögon, så det vart besvärligt att sitta kvar.

För den som inte varit på Plock så består menyn av mängder av smårätter, sjukt trevligt med andra ord. Det vart Skagen Toast, Kyckling, Piementos, Vitlöksbröd och massa andra godsaker. Till detta valdes ett gott rödvin ut och en samling öl. Hade även fått råd om att Whiskey skulle vara bra för min rygg, så jag drack även några Whiskey.

Efter ett tag anslöt Lisa, en gammal bekant som jobbade lite under Seven-tiden. Med henne kom också en annan person, som jag inte kan minnas att jag träffat förut, hon jobbade på migrationsverket. Av någon outgrundlig anledning tyckte jag att det yrket var sjukt intressant. Tror dock att mina chanser inom det yrket är rätt klena.

Inga kommentarer: