Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, februari 12, 2009

Naturlivskväll i Sunnersta

Hade lovat Elliot OCH Rikard att vi skulle åka pulka i Sunnerstabacken. Rikard har ju byggt en egen farkost, liknande en cykel fast med medar på som han skulle köra med. Han är ju en sån där rolig kille som bygger saker när han inte har något för sig. Förr förra julen byggde han en julgransfot istället för att köpa en. Då snackar vi inget skit heller, utan riktigt schysst kvalité.

DSC00934
Självklart full vintermundering...så man inte skulle frysa. Problemet var att jag glömde handskar och vettiga skor... Så tårna vart is...händerna likaså!

DSC00942
Söta Josephine var coach, vågade ju inte släppa loss henne i backen med magen... Vilken hon kanske var glad över trots allt.
DSC00936DSC00940
Här visar RIkard stolt upp sin lilla skapelse. Stötdämpare, riktig sadel och styre samt fotpedaler. Sjukt kul grej. Dock var det lite svårt att få medarna att ta när man svängde...

DSC00947
DSC00939 
DSC00941
DSC00950



DSC00961
DSC00955
DSC00958
DSC00949
DSC00959
DSC00957
Avslutade pulkåkningen med en trevlig grillning av lite varmkorv. Jag grillade fötterna också som blivit som isbitar...
   
DSC00948
DSC00938DSC00937
Var inte bara Rikard som såg sjukt glad ut... Hahaha...  

DSC00951 
Lagom glada på det här fotot, eller? :p
 
  DSC00946
Det här var ett av åken som gick åt helvete... Fast det värsta har vi dock inget kort på. Jag och RIkard gav oss upp i den branta backen, där det var mörkt och stängt... Jag min idiot åkte pulka Rikard som förmodligen inte var mycket mer smart åkte sin "snöcykel". Gick ju bra till en början, en satans jävla fart...men nere i slutet på backen var det ett brutalt hopp. RIkard klarade sig, jag flöööög upp i luften och voltade bakåt och landade på bakskallen... KLONK sa det...sen låg jag och yra lite i snön ett tag... Klarade mig dock från hjärnskakning tror jag. :) Har varken somnat eller spytt och det är väl det man ska vara uppmärksam på?

Inga kommentarer: