Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, februari 24, 2009

Besök hos Polacksbackens naprapat och laserklinik


Jag fick tips av en läsare (Ida) att gå till Polacksbackens naprapat och laserklinik. Sagt och gjort, bokade en tid och åkte dit efter lunch. Fick en gedigen behanling innehållande det mesta skulle jag vilja påstå. Kollade känsler, nerver och blåste massa ström genom musklerna så man fick ligga och sprattla som en döende fisk. Tryckte även in en mindre samling nålar på utvalda ställen. Första gången jag testar akupunktur faktiskt, har varit lite skeptisk till det hokus pokusgrejerna tidigare. Men kände faktiskt att en nål framför allt träffade på ett ställe som berörde ett betydligt större ställe än vad nålen själv penetrerade.

Inge Helgesson som naprapaten hette var sjukt duktig, enligt mig. Nu är jag en katastrofreferens då jag inte alls gått till någon naprapat de senaste 15 åren, trots att jag borde. Kände mig dock väl omhändertagen. Fick till och med 10% rabatt för att jag arbetade åt Läkemedelsverket. Det negativa med besöket var att inte kunde hitta roten till mitt onda, vilket gör att vi helt enkelt får avvakta och se. Ska dit på ett nytt besök nästa måndag för att se om min stelhet har försvunnit och massera lite ytterligare.

Han avsluta med att ge mig lite liniment, så nu brinner det på ryggen och på axeln tamejfan...skönt och varmt! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp Fredrik! Vad trevligt att du tog mitt tips till dig, han är verkligen en mästare denna Inge Helgesson! Hoppas nu att du kommer bli bättre, du kommer nog ha en rejäl träningsvärk imorn, men det kan det nog vara värt. Ha det gött! Hälsningar Ida.