Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, februari 26, 2009

Hotshots - tillbaka till 80-talet


Ni unga läsare som är födda på 80-talet och framåt har sannolikt ingen aning om vad hotshots är. Vet ni ändå så kan ni glädja er åt att ni är väl upplysta om Sveriges sprithistoria. Hotshots är nämligen det svenska påhittet som fick tillverkaren till Galliano att få upp ögonen för Sverige. Galliano för den som inte vet är en anislikör med vanilj, anis, mynta, kanel och en massa andra kryddor/smaker. Långt tillbaka i tiden så hittade någon dåre på kaffeshotten Hotshot, som består utav Galliao, kaffe och vispad grädde. Detta blir självklart ett rent helvete i käften när man sväljer och för spykänsliga som mig själv en enorm svårhet att svälja. Detta beställde självklart David in i mängder när vi kom till Terassen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

nej, de är riktigt gott! haha

Sofie sa...

Jaha är de hotshots?! Jag trodde hotshots var de jag drck på Escobar för snart 3 år sen haha

Kaveh sa...

Koka kaffe, vispa grädde. Hotshot hotshot hotshot! Skön ramsa haha

Anonym sa...

D här visste jag ju va d va,tur att far min utbildat mig...ha ha

Anonym sa...

Oj, flashback.
Undrar hur många hotshots man fick i sig, det var nog ganska så många som dracks under en tid där.

Anonym sa...

Åhhh! Jag som bara Älskar hotshot :) Gud, så smarrigt!

Du får ju faktiskt Barbafin att blekna på bilden med din nya "solbränna".....haha!