Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, februari 18, 2009

Tänk dig att gå på stranden i nio månader


Josephine tycker att det är jättejobbigt att få en gravidkropp. Nu försöker hon beskriva det här för mig så att jag ska förstå. Själv tycker jag det hela är jättevackert på alla sätt och vis, vilket hon omöjligt kan förstå.

För att hitta något som jag tycker är jobbigt så fick vi ta upp ett exempel när jag var yngre, så hade jag komplex för att jag var så smal och då var det sjukt jobbigt att gå på badstranden. Josephine säger då den ultimata jämförelsen: -Tänk om du skulle gå på en badstrand i nio månader.

Nog för att jag hört folk beskriva graviditet som något sjukt jobbigt, men att gå i badbyxor med smal kropp på en strand i nio månader, det känns ändå att ta i, eller?

4 kommentarer:

Fröken Drake sa...

Du får stötta henne så gott du kan. Självklart är det åt helvete när man får gå runt och känna sig som en strandad säl hela dagarna, men man får försöka se allt det positiva i graviditeten i stället.
Hon får sätta på sig löpar-pjuxen i vår när bebis dykt upp och dra några varv med barnvagnen, sen är hon fit-for-fight igen! Det tänkte då jag köra på iallafall. Lycka till!

Anonym sa...

Nope, just så hemskt är det ibland.
Jag står fast vid att alla som tycker att graviditet är underbart och vackert och sen att föda barn är det bästa dom gjort går på LSD!

Fredrik Envier sa...

Tack Fröken Drake, men ni kan väl jogga tillsammans i vår? Ni lär väl ha en varsin mage att jogga bort? :p

Fröken Drake sa...

Jag ska springa som en jvla gasell i vår kan jag tala om så säg åt damen och haka på! Beach 2009 är aldrig för sent ;)