Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, februari 04, 2009

Hit me where it hurts


Igår kväll började vi småtjafsa om något så löjligt som könet på barnet. Eftersom vi en gång i tiden bestämde oss för att INTE ta reda på kön, så har vi kört på den linjen. Josephine däremot är sjukt nyfiken, brukar kalla henne för julklapps-Josephine just för att hon helst vill öppna alla julklappar på julaftonsmorgonen.

Från början var det till och med jag som var inställd på att kolla könet, men efter vi pratat en del och lyssnat på vad folk rekommenderar så bestämde vi oss för låta bli.

Nu när nyfikenheten börjar göra sig påmind så håller Josephine på dör av nyfikenhet och som hon uttryckte det igår så tycker hon det är skitjobbigt att inte veta. Hon mår i princip dåligt av att inte veta...

Men, till det viktiga och det som faktiskt gör ont. Hon säger nämligen att jag inte visar tillräckligt mycket förståelse och inte är tacksam för att Josephine går med på att inte kolla vilket kön det är. Att jag inte är tillräckligt ödmjuk och förstående.

Jag är väl världens mest förstående kille när det gäller hennes graviditet? För att hon inte får stilla sin nyfikenhet så tar hon till och slår med full kraft mot områden där jag verkligen gör allt som står i min makt för att hon ska må bra. Resultatet av detta är att vi somnade utan att säga ett ljud till varandra, likaså morgonen utspelades med minimalt antal ord sagda.

Känns ju så löjligt när vi går igenom graviditeten utan problem, inga bråk att tala om utan bara trevligt. Tiden springer iväg och snart sitter man med en bebis i famnen. Känns på något vis som de små meningslösa tvister som finns då måste blåsas upp och bli onödigt stora.

Tycker dock att även om man är gravid, så måste man någon gång kunna klämma ur sig ett förlåt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Innan jag röstar så skulle jag vilja se en bild framifrån på magen,men utav bilden som e från sidan så vill jag nog påstå att d e en kille.
Hur långt gången e hon btw?

BAZE sa...

JAg hatar verkligen när sånt händer. Har turen att det aldrig har hänt faktiskt. Ett "godnatt älskling" är inte så svårt att klämma ur sig, även om man tjaffsat. Nu har jag den turen att det aldrig heller har hänt.

Fredrik Envier sa...

Nästan så att jag får kalla dig en DÅLIG bloggläsare. När rubriken på ett inlägg är "Vecka 26" och det är en bild på magen, torde hon väl vara i vecka 26? :) Röstningen är för övrigt avslutad sedan länge, men det är ok att du lägger din röst här! ;)

Josefin sa...

Alltså kärlek nu vill jag inte tjafsa om detta men du har tydligen bestämmt att allt va mitt fel,undrar du inte varför jag vart så sur?Uppenbarligen tycker jag att du hade fel..men som sagt orkar inte dra min version och kände tyvärr inte att jag skulle säga förlåt utan att det va du som skulle be om ursäkt..men men vi e så olika ibland..och tjurskalliga..
tycker det känns fel att detta va mitt fel och att jag skulle agerat gravidhormonellt..jag e trots allt en väldigt snäll-gravid-tjej till skillnad mot hur många andra kan va..och visst..ja du e också snäll och förstående oftast..
PUSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!

Sofie sa...

Men varför kan inte Josse ta reda på könet och du får vänta och se?

Fredrik Envier sa...

Det skulle ju vara detsamma som att ta reda på det. Lika mycket som är nyfiken att få veta skulle hon vara att få berätta för folk. Det skulle resultera i att jag fick reda på det förr eller senare... Funkar i teorin men inte i praktiken.

Sofie sa...

Jaha :( synd :S