Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, februari 19, 2009

Personalen på Posten har långa fingrar


Det är andra gången som jag blir av med elektronik som skickas med hjälp av Posten. Personalen måste helt enkelt ha sjukt långa fingrar. Förra gången det hände att ett paket oförklarligt försvann under postgången var när jag beställde min projektor till min dåvarande lägenhet i Stockholm. Man kunde tjusigt följa paketet via kollinummer, men plötsligt så började paketet gå runt runt i slingan på postterminalen och plötsligt stannade det upp. När jag sedan ringde och forskade i vad som hänt så kunde de inte hitta något paket. Leverantören skickade glatt en ny projektor, då Posten sannolikt blir ersättningskyldig.

Samma sak har hänt nu igen, mitt Nintendo Wii skulle dykt upp för några dagar sen, men icke. Efter närmare koll med Webhallen.com, de som sköter leverans så har paketet kommit bort på Posten. SHAME ON YOU! Då ska tilläggas att jag inte beställer så fasligt mycket elektronik över nätet och att drabbas två gånger måste antingen vara en enorm slump eller så är det verkligen så att MÅNGA postanställda har sjukt långa fingrar.

Nu är det förvisso så att tillfället ofta skapar tjuven. När det kommer till projektorn så var det en snygg bild på utsidan om vad paketet innehöll, samt namn och modellbeteckning. Man kan ju fundera på hur smart det är? Tror sannolikt att fler paket försvinner om de har ett deklarerat innehåll på utsidan.

1 kommentar:

Tessan sa...

heeej freddemannen
du har en utmaning att hämta på min blogg om du vill ;)