Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, februari 24, 2009

Kungligheter i all ära


Alltså kungliheter och sånt trams är väl bra att vi har, men när det går till överdrift som det gör ibland så blir jag lite trött. De tar upp 80% av nyhetssändningen, med rent trams egentligen. Allt är regisserat och uppgjort, Silvia stakar sig fram och läser innantill. Kungen är väl den som är lite skön och småflummig. Går man in på Aftonbladet.se möts man av en aldrig så bred nyhetsinlägg, nästan jag hoppade till i stolen på jobbet när jag såg den första gången. Sen blev jag sjukt irriterad övriga tio gångerna man gick in på sidan under dagen.

Jag hör väl förmodligen till den som anser att kungliheter och sådant är lite förlegat i vårt samhälle. Lite granna som religon, kostar en satans massa pengar och ställer till hemska problem i och mellan länder.

Hata mig inte nu alla ni som tror på GUD och älskar Kungahuset! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

I totally agree!