Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, mars 06, 2009

Amatörbedragare blåser kunderna på Playzone

playzone Pratade med Niklas (Josephines bror) igår om den här sajten Playzone som sålde bland annat PS3-enheter för så lite som 2.900 kr. Det fanns inga indikationer förutom deras priserna skulle vara en bluff-butik. Nu när jag kommer till jobbet och kollar tidningarna så ser man att företaget redan dragit på sig en samling polisanmälningar.

Känns som att det verkligen är riksidioter som startar den här typen av bolag. Om jag mot förmodan skulle dra igång en sådan här bluff, så skulle jag väl göra det med lite finess och syftet torde vara att tjäna så mycket pengar som det bara var möjligt. Med andra ord, under 3-4 månaders tid, sälj tv-spelskonsoller till löjligt låga priser OCH leverera, gå med förlust. Detta ger dig förtroende och bekräftade köpare, vilket i sin tur skapar en gigantisk stor kundstock. Jag skulle lätt köpa en PS3’a för de pengarna om jag hörde ett par polare som fått sina några dagar efter.

Nu är det uppenbarligen inte fullt så smarta människor som ligger bakom dessa företag. Han sänker sitt liv och sitt namn för några fjuttiga tusenlappar, vilket kommer bli resultatet…

Inga kommentarer: