Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, mars 21, 2009

För att fortsätta diskutera krogsoppan i den här stan

UNT skrev härom dagen och berättade om att den tilltänkta serveringsbron bredvid nybron sannolikt inte kommer att bli av. Enligt kommunens gatu- och trafikkontor skulle den tillfälliga installationen med en serveringsbro inkräkta för mycket på den värdefulla och känsliga miljön.

Snälla någon hjälp mig här?! Hur skulle en tillfällig bro kunna inkräkta för mycket på miljön?! Den tas bort vintertid och sätts upp till sommaren. Mängder av folk kommer att kunna sitta på den här serveringsbron och höra hur vattnet porlar under. Detta skulle jag snarare se som ett sätt att komma närmare naturen utan att på något sätt förstöra den. Ännu mer underhållande är hur många idiotiska kommentarer det finns till detta ämne, läs artikeln och säg gärna din åsikt.

Länk till UNT 

Nu har jag dessvärre inte flera hundratusen läsare på min blogg, men jag gör ett försök för att se vart det leder iallafall. En namninsamling FÖR en serveringsbro. Ni som är MOT kan söka sympati någon annanstans!

KLICKA HÄR OCH SKRIV PÅ!

Inga kommentarer: