Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, mars 04, 2009

Uppsalas största penningtvätt


Tror jag skrivit om det förut, eller så har jag bara tänkt det. Här kommer det igen hur som helst. Den här butiken som ligger i hörnet kungsgatan/bävers gränd, måste vara uppsalas största penningtvätt. Det är aldrig några besökare/kunder i lokalen. Vem betalar då hyran? Svarta pengar tänker jag genast, från diverse snutsig verksamhet. För såvida de inte bedrive postorderverksamhet så tjänar de inga pengar i lokalen. Och hyran är inte gratis. :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

HaHa, jag har tänkt precis samma tanke flera gånger när man gått förbi. Någon myndighetsgubbe borde ta sig en närmare koll på detta tycker jag... Men det är ju alltid så att dessa mydigheter gör ju alltid så mycket annat "viktigare" saker... Grrr :-)

Hur går det med ryggen by the way?

Fredrik Envier sa...

Kul att du frågar, om ryggen alltså... Den är sådär... Har varit där två gånger nu ju. Han har inte hittat något, mer än att det är stelt och det är inte riktigt det som är felet utan snarare en följd utav felet.

Efter varje behandling så får jag efter nån timme sjukt ont och har i ungefär en dag efter. Sen 2-3 dagen är det borta och nu 4-5 börjar det komma tillbaka! :(

Anonym sa...

Hmm, låter inte bra det där! Har ju själv haft en del problemas med min rygg, nacke och axlar efter för mycket arbetande i kontorsmiljö. Det enda som gäller är ju att underhålla sina onda delar, röra på sig, sträcka ut sig osv... Men det vet du nog redan.

Jag tycker du kanske ska söka vidare för det? Kanske till någon läkare? Eller om han Inge har några andra tips? Känns ju dumt o gå o betala alldeles för mycket pengar när felet inte går att bota...

Sen tycker jag du ska köpa hem ett sånt där linimet stick, och ta på det hemma ibland, jag gjorde det, och det har hjälpt mina besvär, det är väl alltid en "brännande" lösning på problemet en stund :-)

Hoppas det blir bättre! Kramis o ha en bra dag, trots snövädret i Uppsala... När ska våren titta fram?!

Fredrik Envier sa...

Jo, tanken är ju att jag ska söka upp en läkare har jag tänkt. Allra helst eftersom han faktiskt hittade en avvikelse i ryggraden, dock trodde han att den var medfödd...men det vet man ju aldrig. Ett linementstick ska jag skaffa nån gång också, för det var sjukt bra tryck i den... :) Tack för alla tips! :)

:) sa...

Precis! Tanken har slagit mig varje gång jag gått/åkt förbi. Det luktar svarta pengar lång väg! :)