Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, mars 19, 2009

Dags för lite åsikter


Jag känner mig lite upprorsaktig idag, så jag börjar dagen med ett inlägg som kanske retar gallfeber på en och annan trädkramare där ute. Blir du förbannad ändå fast du inte är en trädkramare, så är det kanske något du borde prova då det säkerligen faller dig i smaken. ;)


Skummade igenom lite bloggar imorse och fastnade på ett inlägg, eller snarare kommentarer till inlägget. I grund och botten handlar det hela om manligt och kvinnligt. Det är ett evigt tjat om jämlikhet och samma rättigheter. Påminner en aning om rasism. Så fort en man har högre lön än en kvinna så gapar många rakt ut. Samma gäller i krogkön när en mörkhyad gäst blir nekad att komma in, då är det rasism. Folk vill inte veta varför kvinnan har lägre lön i detta fall än mannen, de vill inte veta varför den mörkhyade mannen blev nekad.


Har ett svagt minne av att jag skrivit om detta ämne förut, så för vissa kan det bli en upprepning, men det tål å andra sidan att upprepas många gånger. Jag råkar vara en person som gillar när tjejerna är kvinnliga och männen manliga. Jag tycker om att min tjej har former, sköter om sitt yttre och håller på med saker som oftast förknippas med tjejer. Att hon är den som pysslar om det i hemmet och jag är den som skruvar upp hyllor, kopplar in elektriska grejer och om det blir nödvändigt skitar ned mig med bilen. Jag tycker om det så och jag vill ha det så.


Att jag vill ha det så här är inte för att jag förespråkar att mannen ska styra världen, utan mer att jag accepterar att mannen och kvinnan är olika och vi är vanligtvis bättre lämpade för vissa saker. Sen finns det ju alltid undantag från detta. Det finns självklart tjejer som har talang och är duktiga på att mecka med bilar, killar som är frisörer osv. Men till antalet så är det betydligt färre. Med dagens heta jämlikhetspotatis så kommer dessa gränser att mer och mer suddas ut. Om ett par hundra år så finns det bara unisex-kläder, fast det heter inte unisex längre för begreppet sex/kön/gender kommer att vara utsuddat. Vi är alla lika, så fuck it!


Varför säger jag det här då? Jo, för jag är så jävla less på alla bittra jävlar som tjatar om att de inte får slåss på samma villkor hit och dit. Ta för er för fan och sluta gnäll!


Jag älskar kvinnor med bröst, smink och högklackat!

15 kommentarer:

Josefin sa...

fina bilder du lagt in;)
Meh att du älskar kvinnor...massa kvinnor!?Jag älskar män me stora kukar!!!!hahahahhahaa

Fredrik Envier sa...

KVINNAN som sådan förstår du väl?

Jag ÄLSKAR BARA DIG! :p

Anonym sa...

När det kommer till jämnställdhet så är det vi kvinnor som fuckar up det för oss sjävla. Vi vill vara lojala och anställa en kvinna bara för att det är en kvinna, även om mannen hade bättre meriter. Och det brukar resultera i katastrof! Men endå så ser vi (kvinnliga chefer)kvinnor som rivaler och kan inte una en annan kvinna sina framgångar.En hämsk ond cirkel bildas. Åh vi har bara oss själva att skylla på.

Min åsikt om jämlikhet!

Fredrik Envier sa...

TUNG kommentar! Synd att du valde att vara anonym!

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig.En annan fråga hur gammal är du på kortet som är på första sidan den med solkeps.Föresten ett äldre inlägg så visst är det så att det stämmer med skomakarens barn min man har egen bilverkstad men min Audi har stått sedan Sep 08 har inte tid med den Ha en underbar solig dag.

Fredrik Envier sa...

Bia, jag är evigt 23 år. Men när kortet togs var jag ungefär enligt naturlagen ca 28 år. Why?

Anonym sa...

I agree!

Anonym sa...

snygg du var Fredrik på det översta kortet!

Anonym sa...

Får väl prova igen ;)

Kunde inte säga det bättre själv :) Vote for Fredrik som ny generalsekreterare för Diskrimineringsombudsmannen ;)

Komiska är att det statliga instansen för diskriminering heter just "DiskrimineringsombudsMANNEN" sug på den karamelen ;)

Anonym sa...

smulan säger...
asså tack eviga tack för smink högklackat urringat bröst och jävligt fina former....synd att inte alla kilalr är som du..
mitt ex ville INTE att jag visade att jag hade en kvinnligform..
kul- nä så nu är jag singel....:) Du e bäst fredde!

Anonym sa...

Håller med dit till punkt och pricka! Kvinnor skall vara kvinnliga och män manliga! Annars hade det inte funnits några kön alls och därav ingen skillnad i något!

Anonym sa...

Ibland måste man vara anonym för att uttrycka sig ;)

Anonym sa...

herregud...josephine på första bilden!!så snygg!!
gillar den frisyren :)

Anonym sa...

Suck. Du är ju ett fett pucko, grabben! Tror du att könsroller (smaka på ordet, _roller_) är biologiskt eller socialt konstruerade? Läs för fan lite historia på området så kanske du lär dig ngt.

Fredrik Envier sa...

Rollerna är ju någonstans skapade med de biologiska förutsättningar som finns. Man skickade ju inte ut en kvinna i skogen för att hugga ved, då hon inte riktigt hade förutsättningarna för det. Sen att samhället bygger upp rollerna är väl minst lika självklart.

Var lite mer saklig och säg vad det är du inte håller med om istället för att uttrycka dig som en förortsunge.