Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, mars 24, 2009

En stor eloge till killen på Årsta travcafé

Jag har tänkt på det varenda gång jag besöker Årsta travcafé, nämligen killen som jobbar där. En utländsk kille som har ett helt ursinnigt tempo när han jobbar. Han står oftast och sköter två köer och två kassor. En för spel och godis, en för postombudsverksamheten. Men det är inte för tempot som jag skriver det här, utan för att han alltid är så sjukt trevlig, oavsett om han stressar ihjäl sig.

Av någon skum anledning så har vi hämtat ut paket flera gånger i veckan känns det som, men det är väl mycket pga alla paket för bredband, digital-tv, comhem osv… Nog svårt att förstå om man inte själv varit där, men om du har vägarna förbi…gå in och köp en trisslott får ni se vilken supertrevlig kille som kämpar på där inne. När ni ändå är i krokarna kan ni gå in på Rufs och Kalufs och boka en klipptid hos min svärmor. ;)

Inga kommentarer: