Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, mars 05, 2009

Äntligen lite sköna filmer på intåg

Känns som det var en evighet sedan det kom en riktigt bra film. Nu verkar det dock vara som några riktigt sköna filmer är på intåg. Jag tänkte rabbla upp några filmer som jag tror kommer att vara sevärda, utan inbördes ordning…

Public enemies
publicenemies
Christian Bale och Johnny Depp spelar i en skön gammal gangsterfilm som utspelar sig någon gång på 1930-talet.

Inglourious bastards
InglouriousBasterds
En film av Quentin Tarantino, utspelar sig i Frankrike under andra världskriget. Med skådespelare som Brad Pitt, Samuel L Jackson m.fl.

Crank 2 – High voltage
crank2
Behöver man säga så mycket om denna film? Jason Statham fortsätter med ännu en lätt överdriven rulle. Tror dock att denna precis som den första filmen kommer vara sjukt underhållande.

The Taking of Pelham 123
takingofpelham123
Skrev om filmen för några dagar sen. Höjdare som John Travolta och Denzel Washington är med och sätter en skön prägel på filmen. Tack och lov spelar John bad guy, vilket jag personligen tycker han gör sig bäst som.

Inga kommentarer: