Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, mars 05, 2009

Ibland slinter fingrarna…

Har du vart med om nån gång att du råkar skriva fel i ett sms och skickar iväg det på ren reflex, och då är det redan för sent. Att du skickat iväg ett mail och av att glömma ett ord har innebörden av mailet totalt förändrats? Det hände mig idag, vilket tack och lov inte fick så fasliga följder annat än att min konsultchef ringde upp mig illa kvickt för att bekräfta att fallet inte var som mailet sa.

Som jag skrev tidigare har jag varit på ett intervju på ett företag som var lite intresserade av mig. Eftersom det är dumt att stänga några dörrar så har jag varit där och kikat, lämnat löneanspråk osv. Fick en förfrågan på hur lång uppsägningstid jag har, som jag “bollade” vidare på min konsultchef för att få svar på det. Hon vet att jag inte är 100% nöjd med min nuvarande arbetssituation, så det mailet kom nog inte helt oväntat. Det som däremot blev fel, var sista raden i mailet.

Det jag skulle skriva var:
“Vill förtydliga att jag inte bestämt mig för att säga upp mig, men jag vore dum om jag inte kollade på alternativ som ges. Söker inte själv aktivt något nytt jobb ännu.”

Vad jag däremot skickade iväg var det du ser nedan:
felskrivning

Det blir lätt fel…

Just nu sitter jag och funderar på hur jävla fel den här lunchen blev… Har inte planerat, inte frågat nån, ingenting… Arbetskamraterna här ikring går på närliggande restauranger som uppriktigt suger getpung… Slutade att besöka dessa för ett halvår sedan. Istället sitter jag hungrig, ovanligt ensam och fantiserar om lunchalternativ. Kul..nja!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha detta är så otroligt roligt, just din tabbe var kanske inte märkbart farlig . hatar den så kallade hjärtattack känslan man får när man tex dragit iväg ett sms i ren reflex alltra helst till fel person, det har jag varit med om iaf 3 gånger för mkt.

Fredrik Envier sa...

Kan avslöja att under en singelperiod i mitt liv så skickade jag ett mindre passande sms till en kompis flickvän, flera gånger på raken för att hon låg precis under den tilltänkta tjejen i telefonboken. Det var sjukt jobbigt! :)