Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, mars 13, 2009

Vill du ha kvitto?

dragonsdeli 
Så lät det när jag skulle betala Sushin på Dragons deli idag. Jag bryr mig inte märkbart om folk som undanhåller lite moms från staten, inga problem. Det är dock lite smått roande med hur osmidiga folk är. Efter frågan om jag ville ha kvitto - som jag självklart svarade nej på - så smeker hon sakta tangenterna på kassaapparaten utan att det händer något på displayen. Gjorde hon detta som en undanmanöver för att bimbo-Fredde skulle tro att allt gick rätt till. Återigen så skiter jag självklart i detta, men hallå?! Öva upp färdigheterna lite, annars sitter ni i samma klister som så många andra restauranger här i stan.

Helt otippat vart det hela 200 kr jämnt också...

1 kommentar:

Sofie sa...

Hahahhahaha :D har själv varit med om de flera gånger hahaha :D