Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, mars 17, 2009

Min vän Alexander Sandberg har börjat blogga

alexandersandberg

En mycket nära vän till mig, som jag dessvärre inte haft någon vidare kontakt med de senaste 3 åren har börjat blogga, mycket tack vare mig och Josephine skulle jag vilja påstå. De som följer min blogg känner säkert igen hans ansikte, han har ju figurerat här i min kontaktannons härom veckan.

Alex är en gammal bekant sedan tiden på Mallorca, då man levde säsongslivet som Josephine älskar att mobba mig för. :) Sedan dess, med undantag för de 3 sista åren så har vi umgåtts i vått och torrt. Många galna spektakel har “genomförts” tillsammans. Eftersom Alex numera arbetar som resande säljare är han alltid ute och flänger runt i Sverige, vilket bådar gott för hans blogg. Det tråkiga med detta är att chanserna att träffa honom är otroligt få, såvida man inte ska stalka efter honom runt i Sverige.

Det är alltid intressant när någon ny börjar blogga, då folk har sin egna sätt att skriva.  Vissa skriver lite väl tråkigt och formellt medans andra gillar att spåra ur på olika sätt. Jag älskar när folk inte hymlar med sina åsikter utan säger dem rakt ut (i bloggen). Alldeles för många går och håller på sina åsikter, ut med dem, nätet är en perfekt samlingsplats för åsikter. Alex har faktiskt imponerat i sitt bloggande tycker jag, även han bara varit igång i några dagar. Jag gillar hans sätt att skriva om saker, vilket nog tyder på att vi delar många sidor.

Hett tips, gå in och kika och kommentera gärna något inlägg i bloggen så gör ni mig OCH Alex glad.

alexandersandberg.blogspot.com