Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, mars 06, 2009

Playzone använder målvakt

playzone2
För att följa upp lite kring ärendet om Playzone skriver Aftonbladet nu i en artikel att den nya ägaren av Playzone även är anmäld för en rad narkotikabrott. Är det bara jag eller låter detta som en ren och skär målvaktsverksamhet? Nån smart jävel använder sig av en pundare som ägare till butiken, men i själva verket drivs den utav bluffmakaren själv. Den som tar “smällen” är pundaren som åker in på kåken, med andra ord får tak över huvudet och mat serverad.

Konstigt att ingen ser det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart som fan du har rätt. Jag har hört än det ena och än det andra om snubben som alltid står därinne och som är den "gamla ägaren", så min första tanke var precis det du skrev här, målvaktsverksamhet.
Det är ju solklart.

Anonym sa...

Det var inget jag tänkte på förren du nämnde det. Men det låter ju helt klart troligt.