Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, mars 13, 2009

Förlåt alla läsare!!!

wake_up_call_jpg2
Idag fick jag en sak bekräftat som jag befarat rätt länge, att jag svikit mina till mängden rätt många läsare. Först har jag skrivit på ett kul och intressant sätt om skapligt varierande saker, till att skriva om att jag jobbar, äter och går och lägger mig. Sjukt tråkig läsning med andra ord. Enda anledningen att folk går tillbaka till min blogg är för att de fått sig nån typ av beroende. Sen finns det ju självklart den där lilla skaran som bryr sig om mig, min mor, mina närmsta vänner och Josephines vänner som måste ha koll på Josephine då såklart.

Men jag är uppriktigt ledsen för att jag förändrat mitt levnadssätt för närvarande, det som dock är bra är att jag är fullt medveten om det och det är högst tillfälligt. Se det som en 9-månaders change. Nu blir det förvisso en massa förändringar när barnet kommer, men jag LOVAR att jag tänker värna om våra fartfyllda del av vårt liv, trots att vi är föräldrar. Jag har aldrig och kommer aldrig se barn som hinder för att leva ett vanligt liv. Tycker det är synd när vissa människor skaffar barn och väljer då att tvärt vända uppochned på sina liv. Slutar umgås med vissa av sina gamla vänner för att det inte lämpar sig osv.

Vill poängtera att jag kommer prioritera och se till att mitt barn har det bra och aldrig far illa på något vis, men det är inget som uppnås genom att man slutar bry sig om sig själv.

Anledningen till detta Wake Up call är faktiskt att en av mina läsare, Marcus skrev ett inlägg i sin blogg om detta. Att min blogg tidigare var bra, men numera var det mest jobba, äta och sova. Av respekt mot Josephine så har jag faktiskt vart ute minimalt och svirat under graviditeten, även om det hänt några gånger så är det betydligt mindre än tidigare.

Vill även passa på att tacka er som troget hänger fast vid bloggen trots denna period i mitt liv. Snart är VI tillbaka! =)

4 kommentarer:

Carina sa...

Äh vad snackar du om, jag tycker fortfarande att din blogg är bra och rolig.

Fredrik Envier sa...

Kanske för vissa, men långt ifrån alla. Det är ju inte alls lika mycket galenskaper längre. Men vi ska återinföra detta så fort Josephine är sig själv och familjen växt från tre till fyra. :)

Marcus sa...

Kul att du tog det på rätt sätt och inte som en sågning vid fotknölarna. Nu blir jag ju tvungen att hänga kvar här ett tag till :)

Fredrik Envier sa...

Jag ÄLSKAR att få kritik som är befogad och som jag kan göra något av, dvs konstruktiv sådan.