Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, mars 05, 2009

Fler saker som lätt blir fel

dagboken När vi ändå är inne på ämnet fel, kan vi ju faktiskt skriva vidare om lite kul grejer som lätt blir fel. Dagböcker är ju något heligt, men också som får folks långa fingrar att bli ännu längre. Om man ser en dagbok som ligger någonstans, så blir man ju genast lite nyfiken. Finns nån film, vars namn jag inte kommer på, där personen hör vad andra människor tänker. Lite så blir det ju med en dagbok, en annan persons tankar ligger där och lockar.

Jag själv ser väldigt strängt på sånt, tex dagböcker. Skulle aldrig öppna någons dagbok av ren respekt. Det är ett intrång utan dess like. Har dock brutit mot denna regel en gång i tiden, vilket jag fick ångra på sätt och vis, även om det slutligen ledde till att jag avslutade den relationen. Så i efterhand var det ju bra.

Nog om detta och till en sjukt rolig grej som hände på min flickväns salong. De har nämligen en liten praktikant som “jobbar” där. En tjej som går i åttan om jag förstod det rätt, rätt ung med andra ord, är där om dagarna. Viker handdukar, sopar hår osv, allt sånt tråkigt som de kan tänkas få göra. Den här tjejen skriver dagbok, inget konstigt med det. Problemet är att hon lämnade dagboken på fikabordet. Nån fick långa fingrar och öppnade denna, i boken fanns hennes tankar såklart. Hennes tankar om personer på hennes nuvarande arbetsplats och tankar om hennes arbetsuppgifter. Vi kan ju säga så här, hon var inte helt nöjd med varken tillvaron eller arbetskamraterna. Vissa avskydde hon som pesten, vissa var sådär och några var trevliga. Några blad senare (alltså några dagar) så hade vissa personer på salongen blivit betydligt trevligare och i det närmsta helgonförklarade medans andra kvarstod som rötägg. De exakta ordvalen av vad hon tyckte om folk vågar jag inte ens skriva i klartext, så min blogg sannolikt skulle fastna i massa censurfilter och webbläsare med porrfilter skulle stänga av bloggen. Det var helt enkelt lite väl grova ord.

Nu finns det ju en liten risk att den här personen ifråga skulle kunna ramla över den här bloggen. Frågan är då vem som skäms mest, praktikanten över sina åsikter om de på salongen, eller de på salongen över sina långa fingrar? :)

8 kommentarer:

Sofie sa...

Smart brud isåfall som lämnar dagboken i fikarummet :S Sen får man väl endå skriva den hemma?

Fredrik Envier sa...

Hon var ju som jag påpekade rätt ung, kanske lite smådum också eller föröskte vara tuff! :)

Sofie sa...

Sant haha :D

Anonym sa...

haha fy va roligt!

Anonym sa...

Filmen du inte kommer på namnet på är väl "Vad kvinnor vill ha" med Mel Gibson om jag inte missminner mig helt..

Anonym sa...

Det här är ju nästan för bra läsning för att va sann!! :)

Anonym sa...

flickan skulle nog få skämmas mest, men dock tycker jag personen som läst boken och sedan skvallara vidare verkligen bör tänka till och faktiskt skämmas!

kom på en liknande sak, tar nog upp den i min blogg.. intressant.

Fredrik Envier sa...

Wow, vilken smygreklam... Men det kan jag väl bjuda på, eftersom du var så snäll och nämnde min blogg i ditt inlägg... :)