Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, mars 26, 2009

Jennifer Lapunov räddar cykeltaxi-Carl

Jennifer Lapunov och Carl Wachtmeister
Foto: Rolf Hamilton/UNT.se

Här kommer en liten smårolig information om vår gamla granne (samma trappuppgång och våning) Jennifer Lapunov på Apelgatan i Sala backe och även en frekvent stamgäst på Seven, som förvisso till slut blev portade av en något tragikomiskt anledning.

Hon var till en början en enormt flitig gäst på Seven, nästan lite för flitig om man säger så. Hon var alltid på allt och alla i personalen, i all välmening från hennes egen sida men från personalens sida blev det helt enkelt för mycket. ALLA beklagade sig över att de hade svårt att arbeta när hon var i närheten, då hon tog och krävde all uppmärksamhet som gick att få och hon gav sig ALDRIG trots tillsägelser. Enormt envis flicka, vilket säkert ligger till grund för den prestation hon gjort när det gäller cykeltaxi-Carl. Hur som helst, det hela slutade med att ett beslut togs att porta henne från Seven, med motiveringen att personalen inte klarade av att ha henne där då hon störde allt och alla i sitt arbete.

Nu har hon lyckats uppmärksamma den hemlöse cykeltaxi-Carl via ett upprop på Facebook där över 5.000 personer har anslutit för att stödja Carl. Även UNT har uppmärksammat detta vilket förhoppningsvis leder till att den här hjälten får hjälp med tak över huvudet.

Bra jobbat Jennifer!

5 kommentarer:

Sofie sa...

Oj visste inte att man kunde bli portad p.g.a sånt, bäst man börjar tagga ner lite då =(

Fredrik Envier sa...

Faktiskt en av de mest udda portningarna jag varit med om tror jag.

Josefin sa...

Å va jag älskar dig min fina man!!!!!

Anonym sa...

Jättebra att uppmärksamma det Jennifer gjort! Men varför skriva om att och varför hon blev portad? Känns onödigt och irrelevant.

Fredrik Envier sa...

Anledningen att jag nämnde det var ju därför jag känner henne överhuvudtaget. Så relevant var det absolut, sen har det ju inget med cykeltaxi-Carl att göra.