Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, januari 20, 2009

25-årsfest hos Robins kompis Erik

DSC04364
DSC04365 
Fredagskvällen skulle tillbringas hemma hos Robins kompis Erik som fyllde 25 år. Han hade önskat sig något som hade med sjön att göra. Hur lätt är det?! Skulle man köpa en fender åt honom?! Till slut knäckte jag nöten och förstod vad han skulle bli glad om. En så självklar present som skulle göra vem som helst varm i kroppen, en flaska Fisherman såklart. Captain Morgan hade ju självklart gått bra, men Fisherman tar priset på något vis. Sagt och gjort, styrde upp en sådan och klistrade på ett bar rosetter.
DSC04363
Josephine valde att följa med en liten sväng, men senare så skulle hon styra kosan hemmåt och överlämna till spritdrickande män... Lite lätt överdrivet, jag drack nämligen mest öl...något som inte kändes dagen efter.
freddetompärrabj
Lite senare på kvällen ringer Tom Sirén, en gammal krigare från förr. Han och hans bror Pärra satt på Plock och drack sprit och undrade vad som var på G. Händer inte varje dag att dessa två killar är ute och svirar vill jag lova. Checkade av med Erik om det var lugnt att de tittade över, vilket de gjorde en timme senare. Får ha ett visst överseende med tidsuppfattningen, den kan ju vara lite sisådär med öl i kroppen.
DSC04369

DSC04367
Robin hade lovat att vi INTE skulle gå ut den här kvällen, utan bara sitta och dricka öl hos Erik och senare gå hemåt. Nu kunde ju vilken frisk själ som helst lista ut att så inte skulle bli fallet. När spriten tittar in, då går karaktären ut... Så är det och inget vi kan göra något åt.

Väl på Birger, för det var ju dit vi for intog Robin min forna plats...högtalarn. Jag väntar med spänning på hans walk of fame på bardisken snirklandes mellan glasen. Tror ärligt inte att jag trampat på någons drink än...

Kaveh var inte sen med att påpeka att man plats var allvarligt hotad. Jag menar dock på att jag håller på att växa in i min kommande papparoll, vad det nu ska betyda!? :) Apropå det...fuck...det är vecka 24. Ska plåta vår söta mage och slänga upp också! =)

Lördagen var jag skitrisig, mest hela dagen....ont i skallen och illamående... Robin fick som bonus vinterkräksjukan som tack för hans uppvisning, var utslagen 3 dagar efter.

Inga kommentarer: