Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, januari 13, 2009

Morgonstress...


Jag stressar väldigt sällan på morgonen, även om allting går i en rätt så rask takt. Min kära flickvän däremot stressar, i princip varje morgon. Detta utan min direkta påverkan. Jag minns inte ens sist som jag sa något i stil med "skynda dig" eller så. Visst, jag gör mig iordning och ställer mig klar vid dörrn när vi ska åka, men det känns lite skevt att jag ska bli medvetet sen för att Josephine är det. Skulle bara orsaka att hela kedjan försenades ytterligare.

Hur som helst så mår jag dåligt över att hon stressar som hon gör. Det är dels inte bra för hennes hälsa och hennes blivande barn. Har försökt flera gånger att vända på hennes morgnar så att hon börjar att göra sig ordning och sen som sista aktivitet sätta sig vid datorn, blogga och göra allt vad hon brukar göra. Nu är det dock många gånger som hon inte hinner gör något alls av detta.

Funderar på om jag någon morgon ska agera familjefar och gå upp kl 06 på morgonen, koka kaffe och titta på nyheterna. Ta det lite lugnt och skapa harmoni i hemmet... Som en morgon ser ut nu för min del är det ju minimalt med konversation, endast göra det som måste göras. Duscha, borsta tänderna, klä på mig och iväg. Det är nästan som jag inte träffar någon på morgonen, så det känns lite. Jag märker ofta om Josephine dessutom är på dåligt humör, då är det ännu mindre anledning att försöka växla några ord då det sannolikt mynnar ut i en mindre konflikt.

Provade på en ny sak idag när jag kom till jobbet, som faktiskt gjorde min dag lite bättre (vill jag tro iallafall). På Läkemedelsverket där jag nu sitter posteraad har man möjlighet att göra sin egen morgonmacka nere vid kaffeautomaterna för 8 kronor. Finns fullt av olika pålägg och tillbehör. Jag har alltid sneglat åt dessa mackor, för att till slut strunta i dem och springa upp med mitt kaffe. Idag tog jag steget iväg och gjorde mig två goda mackor, en med ost och gurka, den andra med leverpastej. Sjukt trevligt måste jag säga! För 8 kronor har jag lyckats göra min dag något bättre, förhoppningsvis fick jag lite energi också.

Inga kommentarer: