Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, januari 21, 2009

Smaklös krogpatrull!


Var och käkade lunch med David, Sandra och Josephine idag på den av UNT Citys krogpatrull totalratade restaurangen Salt (gamla Santorini). Jag käkade köttfärslimpa vilket smakade utmärkt, de andra käkade pizza.

På tal om krogpatrullen så är jag starkt kritiskt till deras sätt att bedömma restauranger i stan. Förmodligen för att de gav Kött kök & bar endast 6 av 10 möjlig poäng. De erkänner glatt i sin bedömning att de inte gillar konceptet som KKB har, dvs att man får plocka ihop sin egen meny. Detta verkar dessutom avspegla sig i deras betyg, då kvalitén på maten är genomgående hög.

Salt lyckades plocka 3 poäng av Citys krogpatrull, med tanke på att jag ätit där fler gånger säger det mer om krogpatrullen än om restaurangerna. Vill minnas att de gav Paparazzi, ni vet i gränden bredvid Plock hutlöst höga poäng. Nog för att jag aldrig varit där, men jag vet en del om köket.

Likaså Plock fick en blygsam 6'a av krogpatrullen, även det enormt klent.

Nej du, krogpatrullen ger jag dessvärre inte mycket för, eller åtminstone så har jag svårt att identifiera mig själv med dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du borde göra din egna betygssättning! Skulle faktiskt vara bra =)