Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, januari 29, 2009

Anonyma tomtar


Tänk att det är så sjuuuukt ovanligt med folk som vågar skriva giftiga kommentarer med sitt namn bakom. Och då pratar vi inte namn som "Gurra", "Lisa" eller "Adam" utan verkliga signaturer.

Det är lätt att skriva att min flickvän är en blåst lunarstormslampa (mig veterligen har hon aldrig haft ett konto där), men att våga stå för den åsikten det har de fan inte stake till att göra. Jag har inget problem att ta kritik eller åsikter, tar även emot dem om de är anonyma fast jag skrattar mest åt dem. Vill ni som skriver elaka saker till mig eller min flickvän ha lite tryck i det ni skriver, stå för skiten. Våga visa vem ni är... Det är ju inte så att jag springer och slår ned folk som springer på stan, såvida de inte skulle önska hemskheter om mitt blivande barn såklart. Där kan jag inte garanterat något!

Vad är det att vara rädd för? Påminner lite om folk som 80- och 90-talet satt och var spydiga på heta linjen. Där har ni en sjukt bra jämförelse, alla elaka anonyma...ni är ungefär lika tuffa och bra som de som sitter å flåsar i telefon på Heta Linjen! Sjukt bra jämförelse!

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Det är lätt att stå för sin åsikt när man inte behöver stå för vem man är..."

Anonyma kommentarer är enbart patetiska.

Sofie sa...

Men folk är ju så jävla avundsjuka på varandra. Ni två har bra jobb, ett barn + ett barn på g och ny lägenhet, klart det svider hos folk som inte har de fullt så lika bra.
Sen har du ägt seven, bara de svider hos folk! Vet själv hur det svider på folk om dem frågar om man har jobbat på seven.
Folk är så idag, helt sjukt.

Fredrik Envier sa...

Jag förstod nästan allt du sa, utom det sista när det kom till att svida och Seven.

Varför svider det på folk om de frågar om du jobbat där? Den förstod jag inte?

Sofie sa...

Ja men asså folk är avundsjuka för att du har ägt seven. Jag vet själv när folk har frågat om det är jag som är fisen och svarat ja så blir dem avundsjuka bara för det, helt sjukt.
Jag kan ju inte rå för att jag fick jobba där.
Vart du klokare?