Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, januari 25, 2009

Dop i Alunda

DSC04419
DSC04415
DSC04412   DSC04414
DSC04416
DSC04413DSC04432

Lördagens schema var fullsmetat, jag började med att ta en hektisk sovmorgon... Hehe... Josephine hade en bruduppsättning på Creative Makeup på förmiddagen, så hon var uppe med tuppen. Sedan vid kl ett var det dop i Alunda för Josephines bror Niklas dotter Nellie...hmm, fatta ni? Eftersom min fru är en enorm tidsoptimist så kom vi självklart sent till kyrkan. Vädret gjorde inte färden till Alunda lättare med tanke på att folk låg och krypkörde hela vägen ut och 288'an är inte känd för att vara gjord för häftiga omkörningar i snöslask.
DSC04424
DSC04430
Efter dopet var det fika, vi placerade oss bredvid Josephines farfar och farmor. Hur gulliga människor som helst, Gerhard är 90 år och är en riktig krutgubbe. Brukar vilja bjuda på en whisky så fort tillfälle ges och annars också för den delen. Hans fru Hillevi är 80-årsåldern och ser ut som hon vore 60 på sin höjd. Det är skönt att se att det finns bra gener i Josephines släkt, talar ju en del för hur min framtid kommer att se ut...vacker med andra ord... Nu ska vi bara hoppas att de följer med till vårt barn. :)

Inga kommentarer: