Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, januari 26, 2009

Mythbusters förstörde min måndag


De flesta har säkert sett eller iallafall hört talats om Mythbusters, två rödlätta killar med lite nerdigt utseende som slår ihjäl myter på löpande band. Oftast på ett sjukt överambitiöst sett dessutom och oftast med ett avslut som spårar ur totalt genom att de spränger hela skiten med C4. Problemet med dessa program, som också var problemet för MIG igår kväll var att de lyckas ju bygga upp en spänning och nyfikenhet. Man vill ju nämligen veta hur det går, om myten är sann eller ej.

Igår kväll gick Mythbusters på en av Discovery-kanalerna och klockan var bra bit efter tolv. De skulle slå ihjälp på fem olika myter från filmen HAJEN.

Det var någonting i stil med nedanstående:
* Är det troligt att en haj kan dra en båt med motorn igån baklänges? (NEJ)

*Om man skjuter sönder en syrgastub, exploderar den? Kan en haj simma in och krossa skrovet på en båt? (JA)

* Kan en haj dra ned fyra stycken flytbojar under vattnet? (NEJ)

* Kan man skydda sig och skrämma bort en haj genom att slå den på nosen? (JA)

* Kan en haj simma in i en undervattensbur och förstöra den. (JA)

Resultatet av detta var hur som helst att jag inte kom i säng förrän klockan två på natten, försov mig och gick upp halv åtta. Måndagar är inte roliga normalt sett, men det blir inte lättare utav detta. Bara för det ska jag trösta mig med en saftig Sibylla till lunch.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahhaa.. mythbuster är UNDERBART =) men vafan, hajen i "hajen" är ju en megasuperextrastor haj.. man ser ju tydligt att den kan göra massa coola saker *ASG* ;D

Fast riktiga hajar är ju gaya och inte lika häftiga som den hajen serru.

jag älskar när dom spränger saker =) speciellt när dom blir fett sura på att exprimenten inte funkade som dom ville =)