Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, januari 26, 2009

Josephine ville ha något gott


Och jag orkade inte åka till affären och köpa glass. Slängde ihop en paj med blåbär och hallon. Hade ingen vaniljsås eller grädde, så jag fick improvisera något. Vispa till creme fraiche, blandade i socker och vaniljsocker. Vart en sjukt god och passande yoghurtliknande sås. Verkligen värt att pröva. Sjukt gott. Ringde Robin direkt och försökte lura av honom. Han hävdade att han kollade på film och tvättade. Jag tror han är trött och lat. :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du och Josephine har fått en utmärkelse i min blogg :)! Tack för bra, och rolig läsning...

Anonym sa...

E niiiii meeeeeeeee!!!!!!!
hahaha... Kommer ihåg kvällar när fernet och molinari slog försäljningsrekord! När charterorter blev dränkta i champange! Eller när man blev väckt på morgonen av slag på dörren med smällar högre än bomberna i gaza..... det var tider det =)

Hur leker livet min gamla vapendragare? Det var alldeles för länge sedan...

Anonym sa...

Haha... det va ju gulligt av dig! En sån karl! =)

Jessica sa...

Vad snäll du är.. :-)

Anonym sa...

vad gullig du är som tar om hand om din gravida flicka! cred till dig. se till att finnas även när det är jobbigt, det är ingen enkel match att vara gravid vill jag lova! sköt om er båda två!

Josefin sa...

å va du e sööööt!Fina kille!tack älskling du är det bästa!

Fredrik Envier sa...

Vem hade kunnat ana att en simpel paj på kvällskvisten skulle generera i en sådan kommentarsbomb som det gjorde. Kanske är det jag ska syssla med på kvällarna, mina små bakverk.

Robban din gamle räv. Vi pratade just om dig igår och sa att det fan var ett år sen vi sågs om inte mer. SKÄMS du inte människa? :) Årliga molinari-mötet närmar sig med stormsteg! Haha! Dejt?

Anonym sa...

Inponerande! Så ska man uååvakta sin kvinna.