Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, januari 14, 2009

Skönt blondin-citat


Jag glömde få med det här i bloggen igår, men fick en påminnelse nyss när jag gjorde min lilla morgonsurf.

Igår när vi fick punka på bilen och rullade sakta åt sidan klev alla ur bilen, utom Josephine. Skulle ju veva upp bilen på en sådan där skitdomkraft som man får med bilen, omständig och opraktisk. Josephine säger då med den allra bästa diva-attityd hon har -"Måste jag gå ur bilen för att ni hissar upp den?".

Hahaha... Hon är så söt och vi lyckades faktiskt klämma fram ett rejält skratt trots att det var kallt och blåsigt och stod inför ett punkterat däck. Höjer inte gärna upp en bil med en skitdomkraft när någon dessutom sitter i bilen, känns liksom inte helt safe. Det kan ju faktiskt bli värre än bara punka, nämligen en bil som står på backen utan ett hjul. Nu fick den stackars flickan gå ur bilen och stå med en jättevarm jacka i hela 10 minuter utomhus, läskigt va? ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

kan vara bra att ta för vana när man tankar bilen å kontrollera luft trycket i däcken står annars i bilens instuktionsbok hur mycket luft de ska vara i däcken.

Fredrik Envier sa...

Kolla lufttrycket i all ära, men vem fan kollar lufttrycket i däcken en gång i veckan?

Anonym sa...

nej men kolla när man skiftar från sommar till vinter däck då bör man kolla och nån gång iblande så man slipper punka