Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, januari 20, 2009

Discobalkonger och hemmabiosovrum

 discobalkong
Hur skön rubrik var inte det där. Men det är lite sånt som inlägget ska handla om, iallafall det sistnämnda. Discobalkongen är inte riggad ännu tyvärr men tro att den kommer ta form till sommaren...
DSC04385
DSC04384
DSC04383
DSC04382
Har ju skrivit lite tidigare om att jag bestämt mig för att behålla projektorn istället för att sälja den för skitpengar. Känns som att den gör mer nytta hemma än några fjuttiga tusenlappar. Sagt och gjort, beställde en ram med innermått på 70" i 16:9-format i oxiderad silver. Ser lite gammal antik ut, men ändå snygg och fräsch. Josephine hade ju dessutom ett surroundsystem som blev förpassat till förrådet eftersom jag också hade en, nu fick vi användning för båda. Kan ju kännas lite överdrivet med 70" och surround i sovrummet, men tro att filmerna blir grymt trevliga... För att inte tala om man skulle råka slå på Playboy channel en varm sommarkväll, det torde ju kunna få den mest välutrustade att få mindervärdeskomplex. Vi pratar ju trots allt om 70", size does matter... :)

Inga kommentarer: