Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, januari 18, 2008

Fredag och VAB

DSC01389Då vart fredagen lite annorlunda än planerad. Man skulle kunna säga att allting körde ihop sig en aning. Vi har nämligen mina svärföräldrar, Josephines föräldrar alltså på ett första middagsbesök ikväll. De har aldrig fått äran att blivit hitbjudna av oss, vilket vi tyckte att det kunde vara dags för. Nu råkade det vara så illa att vår lille gangster Elliot behagade att bli krasslig i halsen och hemma från skolan idag. Detta gör ju att mina planer om att handla och vara lite effektiv gick helt i stöpet, istället blev det vård av sjukt barn (VAB). Ska se om vi lyckas sy ihop det hela på något smidigt sätt ändå. Jag har sympatisovit med Elliot fram till precis för ca 10 minuter sen, så att febern ska gå ned. Nu har jag matat teven med film och en gigantisk skål med glass. Ska försöka hinna med och städa lite samt förbereda det som går inför kvällen.

Eftersom sannolikheten att svärföräldrarna läser denna blogg är lika med noll kan jag dessutom i förväg skvallra lite om vad vi tänker bjuda på. Inga konstigheter egentligen, efterrätten har ni dessutom läst om tidigare men den är tvungen att upprepas då de inte har smakat den.

Förrätt
Skagentoast
med en potatiskudde och en klick löjröm

Varmrätt
Cour de Filét Provençale
med råstekt potatis & vitlökssmör

Efterrätt
Vaniljpannacotta
med syrliga bär

Ska även se om vi kan bjuda på några bilder från tillagningen och från det färdiga resultatet så det får vattnas i munnen på er.

Nu ska jag sätta igång och städa lite här hemma och se om lillganstern är så pass pigg att han orkar följa med och handla.

Inga kommentarer: